Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, uluslararası bilim olimpiyatlarında mücadele eden Türk öğrencilerin 21 madalya ve ödülle döndüğünü açıkladı.
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, TÜBİTAK 2202 Bilim Olimpiyatları Programı kapsamında uluslararası yarışmalarda mücadele eden öğrencilerin 1 altın, 7 gümüş, 6 bronz madalya ve 7 mansiyon ödülü kazandığını duyurdu.
Bakan Kacır, öğrencilerin fizik, matematik ve bilgisayar alanlarındaki başarılarını vurgulayarak, bu sonuçların Türkiye’ye büyük gurur yaşattığını belirtti.
İtalya’nın Cesenatico şehrinde düzenlenen 6. Avrupa Kızlar Bilgisayar Olimpiyatı’na katılan Türk öğrencileri 3 gümüş, 1 bronz madalya kazandı. Elif Başak Keleş, Nehir Karatopcu ve Zeynep Cansu Mutlu gümüş madalya alırken, Aslıhan Buğa bronz madalya elde etti.
İsveç’in Göteborg kentinde gerçekleşen 10. Avrupa Fizik Olimpiyatı’nda ise Türkiye adına yarışan öğrenciler 1 gümüş, 1 bronz madalya ve 1 mansiyon ödülüyle döndü. Şenol Tarhan gümüş, Rüzgar Kuşaklı bronz madalya kazanırken, Mert Andaç Karan mansiyon ödülüne layık görüldü.
Güney Kore’nin Busan kentinde düzenlenen 26. Asya Fizik Olimpiyatı’nda Türk öğrencileri 2 bronz madalya ve 6 mansiyon ödülü kazandı. Mert Andaç Karan ve Rüzgar Kuşaklı bronz madalya kazanırken, Eren Akarsu, Ömer Akhan, Şenol Tarhan, Yiğit Koca, Kaan Arif Say ve Eyüp Efe Şimşek mansiyon ödüllerini aldı.
Romanya’nın Buzau şehrinde yapılan 30. Genç Balkan Matematik Olimpiyatı’nda ise 1 altın, 3 gümüş ve 2 bronz madalya Türkiye’ye getirildi. Timuçin Tunç Bozkan altın madalya, Ahmet Ekrem Aydın, Mert Gerenli ve Çağrı Maraşlı gümüş madalya, Ali Yağız Kahraman ve Batu Emirhan Arık ise bronz madalya kazandı.
Reklam & İşbirliği: [email protected]